خلیلزاد

خلیل‌زاد وارد کابل شد

neshananews

10 April 2021

منابع در شورای عالی مصالحۀ ملی تأیید می‌کنند که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان وارد کابل شده است.

یک منبع معتبر در شورای عالی مصالحۀ ملی که نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید که آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (شنبه، 21 حمل) وارد کابل شده است.

این منبع می‌افزاید که آقای خلیل‌زاد قرار است در جریان این سفر با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور دیدار کند.

این در حالی است که شورای عالی مصالحۀ ملی روند جمع‌بندی و توحید طرح‌های مختلف صلح را به پایان رسانده است. این نهاد می‌گوید با طرح واحدی از آدرس جمهوریت به نشست استانبول خواهد رفت.

این آماده‌گی‌ها در حالی اتخاذ شده که نشست استانبول در مورد صلح افغانستان تا هفت روز دیگری در ترکیه برگزار خواهد شد. رهبران ارشد دولت افغانستان و گروه طالبان در این نشست اشتراک خواهند کرد.

همچنان زلمی خلیل‌زاد پس از سفر به ترکیه کشور میزبان نشست بزرگ دربارۀ صلح افغانستان وارد کابل شده است. نشست استانبول از سوی وزارت خارجۀ امریکا پیشنهاد شده است و در این نشست قرار است سنگ‌بنای حکومت مشارکتی میان دولت و طالبان گذاشته شود. رییس‌جمهور غنی اما ظاهراً با این طرح مخالف است.