داوودزی

داوودزی: شهروندان نباید اجازه دهند که قانون اساسی در روند صلح معامله شود

neshananews

11 April 2021

محمد عمر داوودزی، نمایندۀ ویژۀ رییس‌جمهور در امور پاکستان می‌گوید که شهروندان نباید اجازه دهند که قانون اساسی کشور در روند صلح به معامله گرفته شود.

آقای داوودزی امروز (یک‌شنبه، 22 حمل) در گردهمایی مردم کوهدامن در کابل، می‌گوید که صلح ضرورت جدی مردم افغانستان است، اما پیش‌شرط‌های شهروندان نباید در این روند نادیده گرفته شود.

آقای داوودزی بر ضرورت حفظ قانون اساسی و ارزش‌های جمهوریت در روند صلح تأکید می‌کند و می‌افزاید که شهروندان نباید اجازه دهند که قانون اساسی در روند صلح به معامله گرفته شود.

او همچنان سرتاسری بودن تأمین صلح، برقراری صلح عادلانه و باعزت را از شرایطی می‌خواند که طرف‌های صلح باید در نشست‌های پیش‌رو مدنظر بگیرند.

به گفتۀ آقای داوودزی، هر زمانی که صلح در کشور اعلام می‌شود باید در همۀ نقطه‌های افغانستان جنگ پایان یافته باشد و اقشار گوناگون جامعه طعم صلح را بچشند. نمایندۀ ویژۀ رییس‌جمهور در امور پاکستان خاطرنشان می‌سازد، اگر این شرط‌ها در روند صلح درنظر گرفته نشود، روند جاری صلح به بُن‌بست خواهد رسید.

این در حالی است که تا یک هفتۀ دیگری یک نشست بزرگ بین‌المللی در مورد صلح افغانستان در استانبول برگزار خواهد شد. سنگ‌بنای ساختار آیندۀ سیاسی کشور قرار است در جریان این نشست گذاشته شود.