دانشگاه کابل

دبیر کل سازمان ملل حمله بر دانشگاه کابل را جنایت علیه بشریت خواند

neshananews

03 November 2020

انتنیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد حملۀ مهاجمان مسلح بر دانشگاه دولتی کابل را محکوم کرده و این حمله را «جنایت علیه بشریت» می‌خواند.

سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه، سیزدهم عقرب) با نشر خبرنامه‌یی به حملۀ تروریستی مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل واکنش نشان داده است. در این خبرنامه به نقل از آقای گوتریش آمده است که حملۀ مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل «جنایت علیه بشریت و تجاوز به حق آموزش‌وپرورش است.»

دبیر کل سازمان ملل متحد حملۀ روز گذشته را با حملۀ ده روز پیش بر یک مرکز آموزشی در غرب شهر کابل یک‌سان دانسته و خواهان شناسایی و پیگرد عاملان این دو رویداد از سوی حکومت افغانستان شده است. آقای گوتریش تعهد می‌سپارد که سازمان ملل متحد برای تأمین صلح دایمی و با ثبات در افغانستان در کنار دولت این کشور ایستاده خواهند ماند.

این در حالی است که مهاجمان مسلح پیش از چاشت دیروز (دوشنبه، دوازدهم عقرب) بر دانشگاه دولتی کابل حمله کردند. در نتیجۀ این حمله دست‌کم 22 تن کشته شدند و بیش از 22 دیگر زخم برداشتند. بیشتر قربانیان این رویداد را دانش‌جویان شکل می‌دهند. دولت در واکنش به این حمله امروز (سه‌شنبه) را ماتم ملی اعلام کرده است. مسوولیت این حملۀ مرگ‌بار را شاخۀ خراسان دولت اسلامی (داعش) بر عهده گرفته است.