ویروس کرونا

در 24 ساعت گذشته 95 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده است

neshananews

03 November 2020

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 95 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است.

این وزارت امروز (سه‌شنبه، سیزدهم عقرب) با نشر آمار روزانۀ ابتلا به ویروس کرونا در کشور می‌گوید که در یک شبانه‌روز گذشته 457 نمونۀ مشکوک کووید 19 در آزمایشگاه‌های طبی در کشور بررسی شده‌ است. در این میان، 95 مورد مثبت ویروس کرونا در هشت ولایت کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، 27 مورد در بلخ، 16 مورد در تخار، 15 مورد در قندهار، 10 مورد در بغلان، 9 مورد در کابل، 8 مورد در کندز، 7 مورد در ننگرهار و 3 مورد دیگر در ولایت بامیان ثبت شده است.

همچنان بر اساس آمار وزارت صحت عامه، در 24 ساعت گذشته سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته‌اند.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به ٤١ هزار و ٧٢٨ تن افزایش یافته است. از این میان 34 هزار و 355 تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و یک‌هزار و 544 تن دیگر در نتیجۀ ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند.

با این وضع، سرپرست وزارت صحت عامه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی می‌کند. احمد جواد عثمانی، سرپرست این وزارت می‌گوید که در هفته‌های پسین شمار مبتلایان این ویروس در کشور افزایش یافته است. به سخن او، از این رو، شهروندان کشور باید برای پیش‌گیری از ابتلا به این ویروس از پوزبند (ماسک) استفاده کنند و تدابیر بهداشتی را بیشتر از پیش رعایت کنند.