سفیر ملکی ناتو

سفیر ملکی ناتو: بازی‌گران منطقه‌یی باید از ثبات دایمی در افغانستان حمایت کنند

neshananews

29 September 2020

سفیر ملکی ناتو در افغانستان از بازی‌گران منطقه‌یی در صلح کشور می‌خواهد که از ثبات دایمی در افغانستان حمایت کنند.

استفانو پونته کورو، سفیر ملکی ناتو در افغانستان بامداد امروز (سه‌شنبه، هشتم میزان) در توییتی با اشاره به سفر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور به پاکستان، از تقویت روابط میان کابل و اسلام‌آباد استقبال کرده است. آقای کورو می‌نویسد: «از سفر داکتر عبدالله به پاکستان خوش‌حالم. ناتو از تقویت روابط کابل و اسلام‌آباد برای حمایت از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند.» سفیر ملکی ناتو می‌افزاید که بازی‌گران منطقه‌یی باید در روند صلح افغانستان از ثبات دایمی در این کشور حمایت کنند.

درخواست ناتو مبنی بر حمایت بازی‌گران منطقه‌یی از نهادینه شدن صلح و ثبات در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که اخیراً امریکا شماری از کشورهای منطقه را مخرب روند صلح معرفی کرده است. زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور صلح افغانستان اخیراً اظهار داشته است که ایران همسایۀ غربی افغانستان به دلیل خصومت با امریکا ممکن است اقداماتی را در جهت تخریب روند جاری صلح در افغانستان روی دست بگیرد.

ایران اما این ادعای نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا را رد کرده است.

این همه در حالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور بامداد دیروز (دوشنبه، هشتم میزان) کابل را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرده است. آقای عبدالله بنا بر دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان وارد اسلام‌آباد شده و قرار است در این سفر سه روزه با مقام‌های ارشد حکومت پاکستان دیدار کند.