1095781

شناسایی چهار رویداد مشکوک کرونا در بدخشان

مسوولان صحت عامۀ بدخشان می‌گویند، چهارتن از افرادی را که تازه از شهر قم ایران به این ولایت بر گشته‌اند در قرنطینه خانگی نگهداری کرده‌اند.

داکتر نور خاوری، رییس صحت عامۀ بدخشان به خبرگزاری نشانه گفت که این چهار تن باشنده‌گان ولسوالی‌های یاوان و کشم ولایت بدخشان‌اند که به تازه‌گی از شهر قم ایران به این ولایت برگشته‌اند.

به گفتۀ رییس صحت عامۀ بدخشان تا هنوز کدام علایم مشخص که ثابت کند این افراد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند دیده نشده است اما آنان به دلیل نگرانی از حضور این افراد در قم و خطر ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا، آنان را در قرنطینه نگهداشته‌اند.

رییس صحت عامۀ بدخشان می‌گوید که بر بنیاد یافته‌های مراکز پژوهشی 80 درصد از افراد مبتلا به این بیماری علایم مشخص ندارند و به همین دلیل آنان نا گذیر‌اند تا این افراد تازه برگشته را تا روشن شدن موضوع در قرنطینه نگهدارند.

رییس صحت‌عامۀ بدخشان با اظهار نگرانی از حضور گستردۀ جوانان بدخشانی در ایران و بازگشت روز افزون آن‌ها در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور به بدخشان، می‌گوید که آنان سر از امروز تدابیری را به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس در بدخشان روی دست می‌گیرند.

به گفتۀ وی آنان در نظر دارند تا در تمام راه‌های ورودی بدخشان به منظور اجرای معاینات و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا تیم‌های صحی را مستقر کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا در شهر وهان چین و انتشار روز افزون آن به دیگر نقاط جهان، دو روز پیش یک واقعۀ مثبت و چهار رویداد مشکوک در ولایت هرات، دو مورد مشکوک در ولایت فراه و یک مورد دیگر در ولایت هلمند زیر مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند.