عمران خان و عبدالله

عمران خان: پاکستان بیش‌ترین سود را از صلح و ثبات در افغانستان می‌برد

neshananews

29 September 2020

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور می‌گوید که کشورش بیش‌ترین سود را از برقراری صلح و ثبات در افغانستان خواهد برد.

دفتر رسانه‌یی شورای عالی مصالحۀ ملی شام امروز (سه‌شنبه، هشتم میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که عبدالله عبدالله، رییس این شورا در دومین روز سفرش به اسلام‌آباد با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرده است. در این خبرنامه آمده است که عمران خان در این دیدار تأکید ورزیده است که پاکستان از تأمین صلح و ثبات در افغانستان بیش‌ترین سود را خواهد برد. از همین‌رو، آقای خان تصریح می‌کند که کشورش از نهادینه شدن صلح و ثبات در افغانستان به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند.

بنا بر معلومات شورای عالی مصالحۀ ملی، نخست وزیر پاکستان همچنان حمایت کشورش را از کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس پایدار در افغانستان اعلام کرده است. آقای خان همچنان یادآوری می‌کند که برقراری آتش‌بس در عید گذشته را که موجب شادمانی شهروندان افغانستان شده بود، از طریق رسانه‌ها تعقیب کرده است. با این حال، عمران خان دوام جنگ را بدترین سناریو برای مردم افغانستان توصیف کرده است.

همزمان با این، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی اظهار می‌دارد که حکومت افغانستان ارادۀ جدی برای پایان جنگ دارد و انتظار می‌رود که طالبان نیز برای پایان جنگ درازمدت در کشور حُسن ‌نیت نشان بدهند.

گفتنی است که رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور دیروز (دوشنبه، هفتم میزان) بنا بر دعوت رسمی عمران خان در یک سفر سه روزه وارد اسلام‌آباد شده است. مقام‌های پاکستانی این سفر عبدالله را آغاز فصل تازۀ روابط دو جانبه بین کابل و اسلام‌آباد توصیف می‌کنند.