پولیس کابل

فرمانده پولیس ولسوالی قرمقول فاریاب در انفجار ماین کنار جاده‌یی جان باخت

neshananews

18 November 2020

مسوولان امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که صفر رییس، فرمانده پولیس ولسوالی قرمقول این ولایت با چهار سربازش در انفجار یک ماین کنار جاده‌یی جان باخته است.

محمدکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب امروز (چهارشنبه، ۲۸ عقرب) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت 10:00 شب گذشته اتفاق افتاده است. آقای یورش می‌افزاید که شب گذشته گروهی از جنگ‌جویان طالبان بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در مربوطات ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب حمله کردند.

به سخن آقای یورش، فرماندۀ پولیس ولسوالی قرمقول به قصد کمک‌رسانی به سربازان این پاسگاه‌ها، مقر فرماندهی پولیس را ترک کرد و می‌خواست خودش را به محل درگیری برساند. اما تانک حامل او در مسیر راه با ماین جاسازی شده برخورد کرده است. در نتیجۀ آن فرمانده پولیس ولسوالی قرمقول با چهار سربازش جان باخته‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور می‌گوید که در جریان درگیری‌های شب گذشته در ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب شش جنگ‌جوی طالبان کشته شده و سه تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. او می‌افزاید که حمله‌های گستردۀ طالبان از سوی نیروهای کماندو دفع شده است.

این در حالی است که در یک ماه گذشته ولسوالی‌های قیصار، آلمار، خواجه‌سبزپوش و قرمقول ولایت فاریاب شاهد درگیری‌های بی‌پیشینه‌یی بوده‌اند. در تازه‌ترین رویداد روز گذشته یک موتر مملو از مواد انفجاری در مرکز ولسوالی قیصار منفجر شد که تلفات جانی نداشت، اما بیش از صد دکان را متضرر کرد.