IMG-20200218-WA0006

فرماندۀ قطعۀ سرخ طالبان در بدخشان کشته شد

neshananews

05 October 2020

مقام‌های امنیتی بدخشان می‌گویند که گروه طالبان حملات تهاجمی‌شان را از چندین استقامت به هدف تصرف ولسوالی جرم آغاز کرده بودند که در پی مقاومت نیروهای امنیتی در حالت دفاعی با دادن تلفات سنگین عقب نشینی کرده‌اند.

ثناأالله روحانی، سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان گفت که در نتیجۀ این درگیری که از ساعت ۵ پس از چاشت تا ساعت ۱۱ شب گذشته (یکشنبه 13 میزان) ادامه داشت؛ قاری صابر، فرماندۀ قطعۀ سرخ طالبان با سه تن از محافظان‌اش کشته شده و قاری شمسی‌الله از فرماندهان کلیدی گروه طالبان با 5 تن از جنگ‌جویان این گروه زخمی شده‌اند.

به گفتۀ سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان  اکنون حملات تهاجمی جنگ‌جویان طالبان عقب زده شده و وضعیت در این ولسوالی به حالت عادی برگشته است.

ولسوالی جرم، یکی از ولسوالی‌های نا‌آرام بدخشان می‌باشد که بخش بزرگی از آن از چندنی بدین‌سو زیر کنترل طالبان است و در سال‌های اخیر این ولسوالی شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان بوده است.

مسؤولان محلی بدخشان می‌گویند که پس از آغاز مذاکرات مستقیم حکومت افغانستان با گروه طالبان این سومین حملۀ تهاجمی جنگ‌جویان طالبان است که از سوی نیروهای امنیتی در حالت دفاعی فعال عقب زده می‌شود.