قتل همسر

قتل مرموز دو خانم جوان در هرات

neshananews

06 December 2020

مسوولان امنیتی در هرات از پیدا شدن جسد دو خانم جوان در این ولایت خبر می‌دهند که به گونۀ مرموزی به قتل رسیده‌اند.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هرات در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که جسد این دو خانم جوان که دست‌ها، دهن و پاهای‌شان بسته شده است، بامداد امروز (یک‌شنبه، شانزدهم قوس) از ناحیۀ هفتم شهر هرات پیدا شده است. آقای ولی‌زاده می‌افزاید که بررسی‌های نخستین نشان می‌دهد که این دو خانم جوان بر اثر شکنجه و کوبیدن جسم سختی بر قسمت‌هایی از سر به قتل رسیده‌اند.

هنوز هویت این دو خانم از سوی پولیس شناسایی نشده است. اما سخنگوی فرماندهی پولیس هرات تأکید می‌کند که گروه تحقیق و بررسی آنان به محل رویداد اعزام شده‌ و عاملان این رویداد به زودی شناسایی و به پنجۀ قانون سپرده خواهند شد.

در همین حال، مسوولان بخش صحی نیز از انتقال جسد این دو خانم به شفاخانۀ مرکزی هرات خبر می‌دهند. محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامۀ هرات می‌گوید که این دو خانم بین ۲۵ تا ۵۰ سال سن داشته و هم اکنون جسد آنان در بخش طب عدلی هرات زیر بررسی قرار دارد.

خشونت‌ها در برابر زنان در هرات همچنان ادامه دارد. بر اساس آمارهای ادارۀ زنان، در جریان هشت ماه پسین دست‌کم ۶۷۰ پروندۀ خشونت در برابر زنان در این ولایت به ثبت رسیده است. قتل، شکنجه، لت‌وکوب و ازدواج‌های اجباری مهم‌ترین عوامل خشونت در برابر زنان در هرات است.