صحبت تلیفونی غنی

مکالمۀ تلیفونی رییس‌جمهور غنی با سرپرست وزارت دفاع امریکا

neshananews

18 November 2020

ارگ ریاست جمهوری از مکالمۀ تلیفونی محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور با کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا خبر می‌دهد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در برگۀ توییترش نوشته است که این مکالمۀ تلیفونی شام دیروز (سه‌شنبه، 27 عقرب) صورت گرفته است. به سخن او، دو جانب روی روابط دو کشور و روند جاری صلح در افغانستان صحبت کرده‌اند.

آقای صدیقی می‌افزاید که سرپرست وزارت دفاع امریکا در این گفت‌وگوی تلیفونی بر حمایت دوام‌دار نیروهای نظامی امریکا از افغانستان تأکید کرده است. به سخن او، مایک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا نیز در جریان این گفت‌وگو حضور داشته است. آقای صدیقی اما جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

گفتنی است که کریستوفر میلر به تازه‌گی در رأس وزارت دفاع ملی ایالات متحدۀ امریکا گماشته شده است. او از طرف‌داران خروج فوری نیروهای امریکایی از افغانستان است.

با جابه‌جایی اخیر در پنتاگون، احتمال دارد که دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا به خروج فوری نیروهای امریکایی از افغانستان تصمیم بگیرد. از همین‌رو، جمهوری‌خواهان در مجلس سنای امریکا با هرگونه تصمیم ترمپ مبنی بر خروج فوری نظامیان امریکایی از افغانستان مخالفت کرده‌اند.