امنیتیی

نابودی هستۀ مشترک داعش و شبکۀ حقانی در کابل

rustamkarimi

06 May 2020

ریاست عمومی امنیت ملی کشور با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرده است که نیروهای ویژۀ این نهاد امنیتی در سه عملیات هدف‌مند، هستۀ مشترک داعش و شبکۀ حقانی را در ولسوالی شکردره و ناحیۀ یازدهم شهر کابل، از بین برده است. بر بنیاد این خبرنامه، در نتیجۀ این عملیات به اعضای گروه داعش و شبکۀ حقانی تلفات وارد شده و مقدار زیادی از مهمات جنگی این گروه‌ها به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.

در این خبرنامه که امروز (چهارشنبه، هفدهم ثور) نشر شد، آمده است: «هشت نفر از این تروریستان توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی بازداشت شده و پنج جنگ‌جوی دیگر این گروه به هلاکت رسیده‌اند.» خبرنامه افزوده است که مقدار زیادی از سلاح و مهمات جنگی که شامل توپ‌های ۸۲، هاوان، دهشکه و ۲۵۰ کیلوگرام مواد انفجاری، می‌باشند در این عملیات نظامی کشف و ضبط شده است.

ریاست امنیت ملی کشور در این خبرنامه خاطرنشان می‌سازد که این هستۀ مشترک از سوی ثناالله، مسوول کتیبۀ داعش و هماهنگ‌کنندۀ شهری شبکۀ حقانی در کابل مدیریت می‌شد.

در این خبرنامه همچنان آمده است: «حملۀ ‌راکتی بر مراسم تحلیف ارگ ریاست جمهوری، حمله بالای درمسال سیک‌ها، حملۀ تروریستی بالای مصلای شهید مزاری و دو حملۀ راکتی بالای بگرام و همچنان ترورهای هدف‌مند در شهر کابل از سوی این هستۀ مشترک صورت گرفته است.»

ریاست امنیت ملی کشور تصریح می‌کند که نهاد استخباراتی کشور عملیات‌های خود را برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و پناه‌گاه‌های شبکه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.