نبرد قندهار

نبرد در قندهار؛ 7 سرباز پولیس و 36 جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

neshananews

22 July 2020

مسوولان امنیتی در ولایت قندهار تأیید می‌کنند که هفت سرباز پولیس بر اثر حملۀ تهاجمی جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی «تخته‌پُل» این ولایت جان باخته‌اند. آنان همچنان می‌گویند که 36 جنگ‌جوی طالبان بر اثر حملۀ هوایی نیروهای امریکایی در این ولایت کشته شده‌اند.

جمال ناصر بارکزی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت قندهار در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان پس از چاشت دیروز (سه‌شنبه، 31 سرطان) بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در منطقۀ «ملید» از مربوطات ولسوالی تخته‌پُل این ولایت حمله کردند. به گفتۀ او، در این حمله هفت سرباز پولیس کشته شده و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

گروه طالبان اما ادعا می‌کنند که در این حمله دوازده سرباز پولیس کشته شده‌اند.

آقای بارکزی می‌افزاید که در این درگیری‌ها به جنگ‌جویان گروه طالبان نیز تلفات سنگین وارد شده است، اما جزییات دقیق‌ آن هنوز در دست نیست.

افزون بر این، سخنگوی پولیس ولایت قندهار خاطرنشان می‌سازد که در رویداد دیگری جنگ‌جویان طالبان قصد حمله بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی خاکریز این ولایت را داشتند، اما هدف حملۀ هوایی نیروهای امریکایی قرار گرفتند و در این رویداد 36 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.

این همه در حالی است که حمله‌های تهاجمی گروه طالبان در این اواخر افزایش یافته است. هرچند حکومت افغانستان خواهان برقراری آتش‌بس شده است، اما گروه طالبان می‌گویند که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی حاضر به آتش‌بس نیستند.