119057442_600371003968021_2237710694806339843_n

نجات یک کودک یازده ساله از چنگ آدم‌ربایان در هرات

عاطفه غفوری

10 September 2020

مسوولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که نیروهای امنیت ملی یک کودک یازده ساله را از چنگ آدم‌ربایان نجات داده‌اند. سید وحید قتالی، والی هرات می‌گوید که آدم‌ربایان این کودک یازده ساله را هفتۀ گذشته از ناحیۀ دوازدهم شهر هرات ربودند.

والی هرات امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ سنبله) در یک نشست خبری در هرات تأکید می‌کند که این کودک پس از عملیات ویژۀ نیروهای امنیت ملی از ولسوالی انجیل ولایت هرات نجات داده شده است. آقای قتالی می‌افزاید که در پیوند به این رویداد یک عضو ارشد این باند آدم‌ربایی نیز بازداشت شده است.

در همین حال، عرفان، کودک یازده ساله‌یی که دست‌کم هفت روز را در چنگ آدم‌ربایان سپری کرده است، می‌گوید که روزهای دشواری را تجربه کرده است. او می‌افزاید که هفت روز پیش هنگامی که در کوچه سرگرم بازی با کودکان بود، از سوی مردان ناشناس ربوده شد. آدم‌ربایان در بدل رهایی این کودک حدود ۱۰۰ هزار دالر امریکایی درخواست کرده بودند که با عملیات نیروهای امنیت ملی به این پول نرسیدند.

از سوی دیگر، پولیس هرات می‌گوید که از آغاز سال روان تاکنون هفت مورد از آدم‌ربایی در این ولایت به ثبت رسیده است. عبیدالله نورزی، فرمانده پولیس هرات می‌افزاید که در جریان این مدت هشت تن به اتهام طراحی و ارتکاب آدم‌ربایی در این ولایت بازداشت شده‌اند.

 این همه در حالی است که رویدادهای آدم‌ربایی در هرات ضربه‌های مهلکی بر پیکر اقتصاد این شهر وارد کرده است. همه‌ساله با اوج‌گیری شمار رویدادهای آدم‌ربایی در این شهر، شماری از بازرگانان و سرمایه‌داران برای همیشه افغانستان را ترک می‌کنند و سرمایۀ خود را نیز به خارج از کشور انتقال می‌دهند.