نمایشگاه زنان

نمایشگاه صنایع دستی بانوان بی‌جا شدۀ داخلی در هرات برگزار شد

neshananews

05 December 2020

نمایشگاه محصولات و صنایع دستی گروهی از بانوان بی‌جا شده در هرات برگزار شد. در این نمایشگاه صنایع دستی مانند کیف، کفش، لباس‌های فصلی، پیراهن‌های محلی و دیگر دست‌دوزی‌های بانوان مهاجر و بی‌جاشده به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه با حمایت یک موسسۀ خصوصی برای سه روز در هرات برگزار شده است.

عبدالرحمان مولوی‌زاده، مسوول این موسسه امروز (شنبه، پانزدهم قوس) می‌گوید که همۀ محصولات این نمایشگاه کار حدود پنجاه تن از بانوانی است که به دلایل مختلفی ولایت‌های خود را ترک کرده و به هرات بی‌جا شده‌اند. او هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک و آموزش بازاریابی برای محصولات تولیدی زنان عنوان می‌کند.

از سوی دیگر، بانوان اشتراک‌کننده در این نمایشگاه تأکید می‌کنند که فرصت‌های این چنینی می‌تواند به استقلال مالی آنان کمک کند و اقتصاد خانواده‌های‌شان را بهبود بخشد. نصیره موسوی که چهار سال پیش از بامیان به هرات آمده است، می‌گوید که سه سال از این مدت را در بی‌کاری تمام سپری کرده است و حالا می‌تواند در تأمین احتیاج‌های مالی خانواده‌اش کمک کند.

این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که فعالیت‌های اقتصادی زنان در هرات تاکنون بازار مناسب و مشتریان کافی را به خود جلب نکرده است. به باور بانوان فعال در این عرصه، تنها حمایت‌های دولت می‌تواند اقتصاد نوپای زنان را سر پا نگه‌دارد و چالش‌های اقتصادی سد را آنان را برطرف بسازد.