ویزای پاکستان

نمایندۀ ویژۀ پاکستان: اسلام‌آباد صدور ویزا برای شهروندان افغانستان را تسهیل می‌کند

neshananews

29 September 2020

محمد صادق خان، نمایندۀ ویژۀ پاکستان در امور افغانستان می‌گوید که اسلام‌آباد روند صدور ویزا برای شهروندان افغانستان را تسهیل می‌کند.

شورای عالی مصالحۀ ملی دیروز (دوشنبه، هفتم میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که آقای صادق خان این مطلب را در جریان دیدار عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان با اسد قیصر، رییس شورای ملی پاکستان مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، نمایندۀ ویژۀ پاکستان در امور افغانستان می‌افزاید که کابینۀ پاکستان امروز (سه‌شنبه، هشتم میزان) طرحی را تصویب خواهد کرد که بر اساس آن همۀ متقاضیان افغانستان ویزای مسافرت به پاکستان را دریافت خواهند کرد. به سخن او، از امروز به بعد خدمات کنسولگری اسلام‌آباد در کابل افزایش می‌یابد و روند صدور ویزا برای شهروندان افغانستان به ویژۀ تاجران، دانش‌جویان و بیماران افغانستان تسهیل خواهد شد.

بر اساس معلومات شورای عالی مصالحۀ ملی، آقای صادق‌خان خاطرنشان می‌سازد که اسلام‌آباد این اقدام را به استقبال از سفر رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان به اسلام‌آباد، روی دست گرفته است. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی دیروز بر اساس دعوت رسمی عمران خان، نخست وزیر پاکستان در یک سفر سه روزه به پاکستان رفت. آقای عبدالله قرار است با مقام‌های ارشد حکومت پاکستان در این سفر دیدار کند.

نمایندۀ ویژۀ پاکستان در امور افغانستان در حالی از تسهیل ویزا برای شهروندان افغانستان خبر می‌دهد که پاکستان از چندی به این‌سو صدور ویزای زمینی را برای شهروندان افغانستان متوقف کرده است. مسافرانی که با پروازهای هوایی به پاکستان می‌روند از هزینۀ بلند سفر شکایت دارند. بیشتر شهروندان کشور برای درمان به پاکستان می‌روند و از همین‌رو، تسهیل مجدد ویزا برای آنان یک نیاز اساسی پنداشته می‌شود.