نبرد بادغیس

نگرانی از سقوط ولسوالی قادس بادغیس به دست طالبان

neshananews

16 July 2020

در پی شدت‌ گرفتن ناامنی‌ها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس مسوولان محلی در این ولسوالی می‌گویند که ادامۀ این وضعیت به سقوط قادس منجر خواهد شد.

محمد حیدر شریفی، ولسوالی قادس در صبحت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که تنها سه روستای این ولسوالی در تصرف کامل نیروهای دولتی قرار دارند. او می‌افزاید که باوجود حضور گستردۀ جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولسوالی، دولت تاکنون برای راه‌اندازی عملیات پاک‌سازی هیچ اقدامی نکرده است.

این در حالی است از چند روز به این‌سو نبردهای خونینی میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان جریان دارد. بر اساس گزارش‌های امنیتی در تازه‌ترین درگیری‌ها در ولسوالی قادس، شب گذشته (چهارشنبه، ۲۵ سرطان) دو طالب کشته شده و شش تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. ولسوال قادس خاطرنشان می‌سازد که این تلفات پس از آن به طالبان وارد شد که این گروه بر پاسگاه موسوم به «خالد ۸» در این ولسوالی حمله کردند. همچنان سه روز پیش نیز به دنبال حملۀ طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی قادس، سیزده جنگ‌جوی طالبان و دو سرباز ارتش کشته شده‌اند.

آقای شریفی می‌گوید که گزارش‌های تأیید ناشده حاکی از آن است که ملا صالح، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای این ولسوالی نیز در نبرد شب گذشته کشته شده است. طالبان تاکنون در پیوند به این رویداد ابراز نظری نکرده‌اند.