ماین

نیروهای ارتش در شش ماه گذشته بیش از چهارونیم هزار حلقه ماین را کشف و خنثا کرده‌اند

neshananews

20 September 2020

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که نیروهای ارتش در جریان شش ماه گذشته بیش از 4 هزار و 770 حلقه ماین را کشف و خنثا کرده‌اند.

این وزارت امروز (یک‌شنبه، 30 سنبله) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این ماین‌ها از سوی طالبان در ساحات رهایشی، راه‌های رفت‌وآمد عامه، جاده‌ها و شاهراه‌های عمومی جابه‌جا شده بودند.

خبرنامه می‌افزاید که نیروهای ارتش با کشف و خنثاسازی این ماین‌ها جان صدها شهروند ملکی و نظامی کشور را نجات داده‌اند. بر اساس خبرنامه وزارت دافع ملی، با خنثا شدن این ماین‌ها از تخریب ده‌ها کیلومتر جادۀ قیر ریزی شده نیز جلوگیری شده است.

خبرنامۀ وزارت دفاع خاطرنشان می‌سازد که جنگ‌جویان طالبان استفاده از میان‌های کنار جاده‌یی را در این اواخر افزایش داده‌اند. در بیشتر این موارد افراد ملکی زیان‌مند می‌شوند.

وزارت دفاع ملی در حالی از افزایش کارگذاری ماین‌ در کشور خبر می‌دهد که طالبان در موافقت‌نامۀ صلح با امریکا تعهد کرده‌اند که میزان تلفات افراد ملکی را در کشور کاهش خواهند داد.

با این حال، حکومت افغانستان افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان را همزمان با آغاز گفت‌وگوهای مستقیم صلح، خلاف تعهدات این گروه در روند صلح می‌خواند. افزایش خشونت‌ها در هفته‌های اخیر انتقاد جامعۀ بین‌المللی را نیز برانگیخته است.