والی کابل

والی کابل: در روزهای عید محدودیت‌ جدی بر گشت‌وگذار در شهر کابل وضع می‌شود

neshananews

21 May 2020

مسوولان محلی کابل می‌گویند که در جریان سه روز عید، برای جلوگیری از گسترش و انتشار ویروس کرونا، شدیدترین محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار در کابل وضع می‌شود.

محمدیعقوب حیدری، والی کابل امروز (پنج‌شنبه، اول جوزا) در یک نشست خبری می‌گوید که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جریان روزهای عید فطر در شهر کابل شدیدترین قیود گشت‌وگذار وضع خواهد شد. او تأکید می‌ورزد که دید‌وبازدید، مهمانی و تفریح در جریان روزهای عید ممنوع است.

والی کابل همچنان می‌افزاید که به نیروهای امنیتی کشور دستور داده شده است که محدودیت‌های وضع شده بر گشت‌وگذار را به گونۀ جدی تطبیق کنند. او از باشنده‌گان کابل می‌خواهد که با نیروهای امنیتی کشور برای تأمین نظم شهری در روزهای عید همکاری کنند و سبب سرگردانی خود و نیروهای امنیتی نشوند. آقای حیدری خاطرنشان می‌سازد که در روزهای عید به شهروندان اجازه داده نخواهد شد که از ولسوالی‌ها به شهر کابل بیایند و یا برعکس آن. آقای حیدری دلیل این کار را جلوگیری از گسترش و انتشار بیش‌تر ویروس کرونا در شهر کابل و بلند رفتن آمار مبتلایان به این ویروس عنوان می‌کند.

این درحالی است که بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 8هزار و 676 بیمار رسیده است. از این میان 193 تن جان باخته‌اند.