images (2)

واکنش وزیر اوقاف به اظهارات مولوی انصاری؛ عالمی که با دشمن همکاری می‌کند به زندان انداخته شود

neshananews

31 July 2021

محمدقاسم حلیمی، وزیر حج و اوقاف کشور در واکنش به اظهارات مولوی مجیب‌الرحمان انصاری در هرات می‌گوید که عالمان دین که به نفع طالبان تبلیغ می‌کنند باید به زندان انداخته شوند.
آقای حلیمی امروز (شنبه، نهم اسد) در یک نشست خبری در کابل به اظهارات مولوی انصاری واکنش نشان داده است. مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، ملا امام مسجد کازرگاه هرات روز گذشته در خطبۀ نماز جمعه گفته است که طالبان اگر بر حق هستند، باید بر شهر هرات مسلط شوند. او پیش‌تر در هماهنگی با شمار دیگر از عالمان دین در هرات از امیر محمداسماعیل‌خان، رهبر بانفوذ حزب جمعیت اسلامی خواسته بود که از جنگ با طالبان خودداری کند.
آقای حلیمی در واکنش به این اظهارات، مولوی انصاری را مزدور و غلام بیگانه‌ها می‌خواند و می‌گوید که از ترس طالبان به نفع این گروه تبلیغ را آغاز کرده است. او خاطرنشان می‌سازد که نهادهای امنیتی باید هر عالمی که به نفع طالبان تبلیغ می‌کنند را به زندان بیندازند.
وزیر اوقاف جنگ جاری در کشور را نبردی می‌خواند که پاکستان به گونۀ مستقیم علیه مردم افغانستان راه اندازی کرده است. او از عالمان دین پاکستان نیز می‌خواهد که دولت پاکستان را از ادامۀ جنگ علیه مردم افغانستان باز دارد.
این در حالی است که در حدود سه ماه گذشته طالبان حمله‌های خود را در بیشتر ولایت‌های کشور افزایش داده و ده‌ها ولسوالی را در شمال و غرب کشور تصرف کرده‌اند. در واکنش به افزایش حمله‌های این گروه بسیج‌های مردمی در ساحات مختلف کشور شکل گرفته و رهبران جهادی از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کرده‌اند.