وحید عمر

وحید عمر: جوبایدن برنامۀ خروج نیروهای خارجی را با اشرف غنی شریک می‌سازد

neshananews

14 April 2021

وحید عمر، مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک می‌گوید که جوبایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده برنامۀ خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را با رییس‌جمهور غنی در میان می‌گذارد.

آقای عمر شب گذشته (سه‌شنبه، 25 حمل) در برگۀ تویترش نوشته است که دولت افغانستان به تصمیم کاخ سفید مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان احترام می‌گذارد. آقای عمر می‌افزاید که برنامۀ خروج نیروهای خارجی از افغانستان پیش از این میان دولت افغانستان و امریکا بحث شده است.

به بیان او، ارتش افغانستان هم‌اکنون در پیش‌برد عملیات‌های نظامی به نیروهای خارجی متکی نیست و به تنهایی از شهروندان دفاع خواهد کرد. مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک خاطرنشان می‌سازد که دولت امریکا برنامۀ خروج نیروهای خارجی را به زودی با رییس‌جمهور غنی در میان خواهد گذاشت.

گفتنی است که روز گذشته «واشنگتن‌ پُست» به نقل از جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا گزارش داده است که نیروهای خارجی تا پنج ماه دیگری (یازدهم سپتمر 2021) افغانستان را ترک خواهند کرد. این در حالی است که طبق توافق‌نامۀ صلح دوحه، این نیروها باید تا دو هفتۀ دیگری (اول می) از افغانستان بیرون می‌شدند.