طالبان

وزارت داخله: 3 ماین‌گذار و 8جنگ‌جوی طالبان در قندهار کشته شدند

neshananews

24 June 2020

وزارت امور داخله کشور از کشته شدن سه ماین‌گذار گروه طالب بر اثر انفجار ماین جاسازی شدۀ خودشان در ولایت قندهار خبر می‌دهد. مسوولان این وزارت می‌گویند که در کنار این سه ماین‌گذار، هشت جنگ‌جوی دیگر این گروه در نتیجۀ درگیری با نیروهای امنیتی در ولسوالی «شاه‌ولی‌کوت» قندهار کشته شده‌اند.

وزارت امور داخله امروز (چهارشنبه، چهارم سرطان) با نشر خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که این ماین‌گذاران طالبان در نتیجۀ انفجار مواد انفجاری خودشان کشته شده‌اند. بر اساس خبرنامۀ وزارت امور داخله، این رویداد روز گذشته هنگامی رخ داده است که گروه سه نفری ماین‌گذاران طالبان می‌خواستند ماینی را در مسیر جادۀ ولسوالی شاه‌ولی‌کوت ولایت قندهار کارگذاری کنند.

خبرنامه می‌افزاید که به دنبال این رویداد، شماری از جنگ‌جویان طالبان می‌خواستند پیکرهای ماین‌گذاران‌شان را از ساحه انتقال دهند که با رسیدن نیروهای پولیس، درگیری در این منطقه آغاز شده است. در نتیجۀ این درگیری هشت جنگ‌جوی دیگر این گروه کشته شده‌اند.

این همه در حالی است که دولت افغانستان و گروه طالبان در آستانۀ مذاکرات صلح قرار دارند، اما نهادهای امنیتی کشور می‌گویند که میزان خشونت‌ها از سوی طالبان در این اواخر افزایش یافته است. ارگ ریاست جمهوری از همین رو، دیروز به طالبان هشدار داده است که ادامۀ خشونت‌ها از سوی آنان می‌تواند به روند صلح آسیب وارد کند.