گندم زار بادغیس

وزارت زراعت: حاصلات گندم در بادغیس نسبت به سال گذشته بیش از 12درصد افزایش یافته است

neshananews

06 July 2020

مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گویند که بررسی‌های این وزارت از کشتزارهای ولایت بادغیس نشان می‌دهد که حاصلات گندم امسال بیش از دوازده درصد نسبت به سال پار افزایش یافته است.

در خبرنامۀ این وزارت که امروز (دوشنبه، شانزدهم سرطان) نشر شد، آمده است که امسال در ولایت بادغیس در مجموع، ۵۶ هزار و ۳۴۶ هکتار زمین به صورت للمی و ۱۱ هزار و ۶۱۸ هکتار زمین دیگر به صورت آبی، گندم کشت شده است. بر اساس برآورد این وزارت، امسال به طور مجموعی، حدود ۱۶۱ هزار و ۸۸۹ متریک تن گندم در بادغیس تولید شده است. این حاصلات گندم بیش از دوازده درصد افزایش را نسبت به حاصلات گندم پارسال در این ولایت نشان می‌دهد.

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، دلیل افزایش حاصلات گندم را بیش‌تر شدن کشتزارهای گندم نسبت به سال گذشته، ریزش باران‌های کافی و به موقع در جریان فصل نموی گندم، توزیع ۸۱۷ متریک تن تخم گندم‌ اصلاح‌شده برای ۱۶ هزار و ۳۴۰ دهقان از سوی ریاست زراعت و موسسه‌های همکار، عنوان می‌کند.

این در حالی است که سال گذشته به گونۀ مجموعی از ۶۳ هزار و ۶۱۸ هکتار کشتزار گندم در بادغیس، ۱۴۴ هزار و ۱۹۱ متریک تن گندم به دست آمده بود.