مرکزی

وزارت صحت عامه: شماری از کارمندان آزمایشگاه مرکزی به دلیل سهل‌انگاری از وظایف‌شان برکنار شدند

neshananews

28 May 2020

وزارت صحت عامۀ کشور از برکناری شماری از کارمندان آزمایشگاه مرکزی به دلیل سهل‌انگاری در وظایف‌شان، خبر داده است.

این وزارت در خبرنامه‌یی نوشته است که فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، هشتم جوزا) در نشستی کارکردهای بخش‌های صحی که در امر مبارزه با ویروس کرونا فعالیت دارند، را بررسی کرده است. پس از بررسی چند تن از کارمندان آزمایشگاه مرکزی را به دلیل سهل‌انگاری و غفلت وظیفه‌یی برکنار کرده است. این وزارت اما مشخص نکرده است که چه تعدادی از کارمندان آزمایشگاه مرکزی از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

خبرنامه می‌افزاید که در این نشست روی چالش‌های موجود در بخش بودجه، آزمایشگاه‌ها و فعال‌سازی دستگاه «پی.سی.آر» طب عدلی برای آزمایش ویروس کرونا با سکتور خصوصی نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

در خبرنامۀ وزارت صحت آمده است که وزیر صحت ضمن بررسی کارکردهای ادارات صحی، برای مسوولان مربوطه هدایت داده است تا برای رفع چالش‌های بودجه‌یی با وزارت مالیه و بانک جهانی صحبت کنند و این مشکل را برطرف کنند.

این درحالی است که در این اواخر انتقادها از کم‌کاری آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا در پایتخت افزایش یافته است. بیمارانی که برای مشخص شدن نتیجۀ‌شان آزمایش می‌دهند، می‌گویند که روزها باید منتظر روشن شدن نتیجۀشان باشند. در مواردی نمونه‌های آزمایشی مفقود می‌شود.