جواد ظریف و اتمر

وزیران خارجۀ افغانستان و ایران تلیفونی صحبت کردند

neshananews

17 April 2021

وزارت خارجۀ کشور اعلام کرده که محمد حنیف اتمر، وزیر خارجۀ کشور با محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران از طریق تلیفون صحبت کرده است.

وزارت امور خارجه امروز (شنبه، 28 حمل) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این صحبت تلیفونی پیش از چاشت امروز صورت گرفته است. روابط دو جانبه میان کابل و تهران و روند صلح افغانستان دو محور اصلی این صحبت تلیفونی عنوان می‌شود.

در خبرنامۀ وزارت خارجه آمده که جواد ظریف اطمینان داده است که تهران از روند صلح افغانستان به گونۀ همه‌جانبه حمایت خواهد کرد. آقای ظریف یادآوری کرده که دستاوردهای بیست سال پسین در افغانستان پیوند نزدیکی با برقراری صلح پایدار در این کشور دارد.

همچنان دو جانب تأکید کرده‌اند که سند جامع همکاری‌های استراتژیک بین افغانستان و ایران به زودی نهایی خواهد شد. افزون بر همکاری‌های دو کشور در بخش‌های بازرگانی، مبارزه با هراس‌افگنی، قاچاق انسان و بازگشت داوطلبانۀ مهاجران افغانستان از ایران، نحوۀ استفاده از آب‌های مرزی بین دو کشور نیز شامل این سند است.

پیش از نهایی شدن سند همکاری‌های استراتژیک میان کابل و تهران، برخی از مقام‌های پیشین حکومت ادعا دارند که مقام‌های برحال حکومت در بدل برآورده شدن منافع شخصی خود آب‌های افغانستان را در چوکات این سند معامله می‌کنند.