شهر هرات

وقوع انفجار در هرات جان سه نیروی امنیتی را گرفت

neshananews

01 November 2020

مسوولان امنیتی در هرات می‌گویند که انفجار در یکی از پاسگاه‌های پولیس در مرکز این شهر دست‌کم سه کشته و دو زخمی برجای گذاشته است .

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هرات در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت شش بامداد امروز (یک‌شنبه، یازدهم عقرب) در منطقۀ «پایان آب» در ناحیۀ دهم شهر هرات اتفاق افتاده است. آقای ولی‌زاده می‌افزاید که این رویداد در پی انفجار مواد کارگزاری شده در کنار یک پاسگاه پولیس به وقوع پیوسته است.

سخنگوی پولیس هرات خاطرنشان می‌‌سازد که در این رویداد سه نیروی پولیس جان باخته‌ و دو تن دیگر به شمول یک غیرنظامی زخم برداشته‌اند.

همزمان با این، مسوولان ریاست صحت عامه در هرات وضعیت زخمیان این رویداد را مناسب توصیف می‌کنند. محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه در هرات از انتقال قربانیان این رویداد به شفاخانۀ مرکزی این شهر خبر می‌دهد.

از سوی دیگر، شاهدان عینی با نشر عکس‌هایی از محل رویداد، می‌گویند که شدت انفجار به حدی بوده است که به ساختمان‌های همجوار نیز آسیب وارد کرده است. تاکنون فرد و یا گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

این انفجار می‌تواند بار دیگر انتقادها نسبت به شدت ناامنی در هرات را افزایش دهد. انتقادهایی که در ماه‌های اخیر با شدت گرفتن  حمله‌های طالبان و افزایش جرایم جنایی در برابر مسوولان امنیتی هرات وارد بود.