شاهراه شماره دوم میدان وردک

ولسوال نام‌نهاد و معاون استخبارات طالبان برای ولسوالی جغتو کشته شدند

neshananews

08 April 2021

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که ولسوال نام‌نهاد و معاون بخش استخبارات طالبان برای این ولسوالی در یک عملیات هوایی ارتش در ولسوالی جغتوی ولایت میدان‌وردک کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ملی امروز (پنج‌شنبه، نوزدهم حمل) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این عملیات هوایی ارتش شب گذشته بر یک مخفی‌گاه طالبان در منطقۀ «اختر خیل» از مربوطات ولسوالی جغتو صورت گرفته است.

خبرنامۀ این وزارت می‌افزاید که در پی این عملیات هوایی ارتش، شش عضو طالبان به شمول مولوی حکمت‌‌الله، ولسوالی نام‌نهاد و سید خان طارق، معاون بخش استخبارات این گروه برای ولسوالی جغتوی ولایت میدان‌وردک کشته شده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، چهار جنگ‌جوی دیگر طالبان در پی این عملیات هوایی ارتش زخمی شده‌اند. گروه طالبان اما تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

میدان‌وردک در غرب کابل از ولایت‌های نسبتاً ناامن کشور به شمار می‌رود. بیشتر ولسوالی‌های این ولایت به شمول مسیر شاهراه‌ «نمبر دوم» که ولایت‌های مرکزی را به کابل وصل می‌کند، گواه حضور پُررنگ جنگ‌جویان طالبان است.

از یک هفته به این‌سو، نیروهای ارتش ملی عملیات پاک‌سازی مسیر این شاهراه را از وجود طالبان آغاز کرده است، اما بر اساس معلومات منابع محلی، این عملیات تاکنون پیشرفت چشم‌گیری نداشته است.