شبرغان

ویروس کرونا؛ کارزار گردآوری کمک‌های بشردوستانه در جوزجان آغاز شد

مسوولان محلی ولایت جوزجان از آغاز برنامۀ گردآوری کمک‌های بشردوستانه برای نیازمندان و بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، برنامه‌یی زیر عنوان «ای‌ که دستت می‌رسد کاری بکن» از سوی ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

عبدالقادر مالیه، معاون والی جوزجان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «مطابق به دستورالعمل ریاست جمهوری صندوق اعانه در ساختمان ولایت جوزجان گذاشته شده و در گام نخست کارمندان ارگان‌های دولتی به این صندوق، پول کمک می‌کنند و در گام بعدی بازرگانان، فعالان مدنی و کسانی که در خارج از کشور هستند، می‌توانند با ما در قسمت کمک‌رسانی به قربانیان ویروس کرونا همکاری کنند.» معاون والی جوزجان می‌افزاید که در کنار کارمندان دولتی و بازرگانان، قرار است روستانشینان ولایت جوزجان نیز از بودجۀ میثاق شهروندی در بخش انکشاف روستاها به این صندوق اعانه، کمک کنند.

کمک‌های گردآوری شده به خانواده‌های بیماران مبتلا به «کووید 19» و نیازمندانی که در قرنطینۀ خانه‌گی و در وضع نابسامانی قرار دارند، توزیع خواهد شد. صدام فرامرز، مسوول نظارت از «صندوق اعانه» به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «قرار است که تیم دو نفری ما به ریاست‌ها و بخش‌های میثاق شهروندی بروند و برای آنان دربارۀ این صندوق و چگونه‌گی مصرف پول آن، معلومات بدهند.» آقای فرامرز می‌افزاید که در گام‌های بعدی در همکاری با ریاست اقتصاد ولایت جوزجان با شماری از موسسه‌ها و انجوهای خارجی نیز در قسمت گردآوری کمک‌ها صبحت خواهد شد تا بتوانیم کمک‌های بیش‌تری را برای بیماران و خانواده‌های قربانی ویروس کرونا، جمع‌آوری کنیم.

این در حالی‌ست که روز پنج‌شنبه، هژدهم ثور مرحلۀ نخست کمک‌های مواد خوراکی برای خانواده‌های بیماران مبتلا به ویروس کرونا از طرف کمیتۀ مبارزه با کرونا در شهر شبرغان آغاز شد. قرار گزارش‌ ریاست صحت عامۀ ولایت جوزجان، شمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در این ولایت به 68 مورد رسیده است.