شفاخانه پولیس

ویروس کرونا در صفوف پولیس؛ یک شفاخانۀ ویژه برای کارمندان پولیس در کابل گشایش یافت

neshananews

24 June 2020

وزارت امور داخله اعلام کرده است که یک شفاخانۀ ویژۀ کرونا برای کارمندان پولیس و خانواده‌های آنان در کابل گشایش یافته است. این شفاخانه گنجایش همزمان ۲۰۰ بستر را دارد.

این شفاخانه امروز (چهارشنبه، چهارم سرطان) از سوی مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله گشایش یافت و به فعالیت آغاز کرد. سرپرست و نامزد وزیر امور داخله می‌گوید که این شفاخانه در مدت دو ماه با مصرف ۲۹۰ میلیون افغانی بازسازی و تجهیز شده است. آقای اندرابی می‌افزاید که تنها کارمندان پولیس و خانواده‌هایی آنان که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در این شفاخانه بستری و تداوی خواهند شد.

مسوولان وزارت امور داخله خاطرنشان می‌سازند که قرار است در روزهای آینده، در ولایت‌های هرات، ننگرهار، بلخ، قندهار، هلمند و پکتیا نیز واحدهای ۵۰ بستری ویژۀ «کووید 19» برای کارمندان پولیس، تجهیز و به کار آغاز کند.

این درحالی است که تاکنون آمار رسمی و جداگانه‌یی نشر شده است که چه تعداد از کارمندان نیروهای امنیتی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. اما قبلاً شماری از رسانه‌های خارجی گزارش‌ داده‌ بودند که حدود 50درصد از نیروهای امنیتی افغانستان به کرونا مبتلا هستند. این آمار اما از سوی نهادهای امنیتی و دفاعی کشور رد شده است.