نبرد بادغیس

پنج نیروی امنیتی و سه جنگ‌جوی طالبان در بادغیس کشته شدند

neshananews

12 August 2020

مسوولان محلی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس می‌گویند که تازه‌ترین نبردها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در این ولسوالی هشت کشته از دو طرف برجای گذاشته است.

محمد حیدر شریفی، ولسوالی قادس می‌گوید که در نخستین رویداد و در پی واکنش نیروهای امنیتی به حملۀ شب گذشتۀ طالبان (سه‌شنبه، ۲۱ اسد) بر پاسگاه‌های این نیروها، سه تن از جنگ‌جویان طالبان کشته شدند و چهار تن دیگر آنان زخمی شدند. آقای شریفی می‌افزاید که در رویداد دوم «بر اثر کمین طالبان بر سر راه نیروهای پولیس و امنیت ملی این ولسوالی، چهار تن از سربازان قطعۀ خاص پولیس و امنیت ملی جان باختند و دو تن دیگر آنان زخم برداشتند.»

آقای شریفی خاطرنشان می‌سازد که در این درگیری مسلحانه که حدود سه ساعت ادامه یافت، یک تانک هاموی نیروهای پولیس نیز آتش گرفته است. فرماندهی پولیس ولایت بادغیس نیز وقوع این رویداد را تأیید می‌کند. محفوظ ولیزاده، فرمانده پولیس بادغیس می‌گوید که در درگیری‌های شب گذشته در ولسوالی قادس، چهار جنگ‌جوی طالبان کشته شدند و سه تن دیگر آنان زخمی شدند.

آقای ولیزاده تلفات نیروهای امنیتی در این نبرد را یک کشته و سه زخمی عنوان می‌کند. گروه طالبان تاکنون در پیوند به این رویداد اظهار نظری نکرده‌اند.

در هفته‌های پسین ولسوالی قادس ولایت بادغیس شاهد بیش‌ترین درگیری میان جنگ‌جویان طالبان و نیروهای دولتی بوده است. چندی پیش ولسوال قادس اعلان کرد که در صورت عدم راه‌اندازی عملیات پاک‌سازی در این ولسوالی، سقوط قادس دور از انتظار نخواهد بود.