تنفگداران بازداشت

چهار فرد مسلح غیر مسوول در ولایت تخار بازداشت شدند

neshananews

15 December 2020

ریاست امنیت ملی تخار اعلام کرده است که چهار تن از تفنگ‌داران غیر مسوول در این ولایت به اتهام قتل، اختطاف و باج‌گیری‌های مسلحانه بازداشت شده‌اند.

این ریاست امروز (سه‌شنبه، 25 قوس) در خبرنامه‌یی آورده است که «شفیق‌الله ولد سید مراد، گل محمد ولد جمعه خان، بای محمد ولد طوره و نازک‌میر ولد میرعلی» از تفنگ‌داران غیر مسوول در نتیجۀ عملیات هدف‌مند نیروهای امنیت ملی از مربوطات ولسوالی فرخار ولایت تخار بازداشت شده‌اند.

خبرنامه می‌افزاید که این افراد، تفنگ‌داران وابسته به شمع‌عرب، مشهور به شمعک در ولسوالی فرخار ولایت تخار هستند که در قضیه‌های قتل، اختطاف و باج‌گیری‌های مسلحانه در این ولسوالی دست دارند.

بر اساس خبرنامۀ ریاست امنیت ملی در ولایت تخار، این تفنگ‌داران غیر مسوول هرازگاهی با طالبان نیز همکاری داشته و در چند مورد با نیروهای امنیتی نیز به درگیری پرداخته‌اند. بر اساس معلومات این خبرنامه، یک میل پیکا و دو میل کلاشنیکوف نیز از نزد این افراد به دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.

گفتنی است که ده‌ها فرد مسلح غیر مسوول که گفته می‌شود حمایت رهبران سیاسی و برخی از احزاب جهادی را به همراه دارد، در ولایت تخار فعالیت می‌کنند. شماری از فعالان مدنی در این ولایت به این باورند که این تفنگ‌داران غیر مسوول در ناامنی شماری از ولسوالی‌های تخار نقش کلیدی دارند.