2020-03-09T144941Z_1575529886_RC2EGF9HRE7U_RTRMADP_3_HEALTH-CORONAVIRUS-AFGHANISTAN3456789

چهل‌ویک کارمند صحی در هرات به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

عاطفه غفوری

07 April 2020

از آن‌جایی که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات همه‌روزه در حال افزایش است، مسوولان صحی این ولایت می‌گویند که شماری از داکتران و کارمندان شفاخانه‌های این ولایت نیز به ویروس کرونا «کووید 19» مبتلا شده‌اند.

محمدرفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامۀ ولایت هرات می‌گوید که شمار این مبتلایان به ۴۱ نفر رسیده است. آقای شیرزی می‌افزاید که این افراد شامل داکتران، پرستاران، مسوولان آزمایشگاه‌های طبی و کارمندان بخش‌های مختلف اداری و تخنیکی ریاست صحت‌عامۀ هرات هستند.

سخنگوی ریاست صحت عامۀ هرات می‌گوید که این کارمندان مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانه‌گی بسر می‌برند و وضعیت صحی‌شان بهبود یافته است.

این درحالی است که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور همه‌روزه در حال افزایش است. این ویروس تاکنون به ۲۳ ولایت کشور راه یافته است.

آمارهای وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که درحال حاضر ۴۲۳ شهروند کشور به این ویروس مبتلا هستند. از این میان 257 فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات هستند. مسوولان ریاست صحت‌عامۀ ولایت هرات می‌گویند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته نتیجۀ آزمایش دست‌کم ۲۷ باشندۀ این ولایت مثبت گزارش شده است. در این میان ۲۱ مرد و ۶ زن شامل هستند.