کورنا

کارمندان شفاخانۀ مرکزی هرات پس از شکست کرونا به میدان مبارزه برگشتند

عاطفه غفوری

13 April 2020

مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند که 3 کارمند صحی شفاخانۀ مرکزی ولایت هرات پس از ابتلا به ویروس کرونا، صحت‌یاب شده‌اند. این کارمندان صحی که شامل یک داکتر و دو پرستار می‌باشند، دوباره به وظایف‌شان برگشته‌اند.

خالد احدی، رییس بررسی از تطبیق قوانین صحی در ولایت هرات امروز دوشنبه، 25 حمل در صحبت با خبرگزاری نشانه گفت که این سه کارمند شفاخانۀ مرکزی هرات دو هفته در قرنطینۀ خانه‌گی قرار داشتند. به گفتۀ او، اکنون وضعیت صحی آنان بهبود یافته و نتیجۀ آزمایش آنان نیز منفی است. این سه کارمند بهبودیافته، حدود دو هفته پیش به ویروس کرونا مبتلا شدند. اکنون پس از صحت‌یابی و برگشت به وظیفه با استقبال همکاران‌شان روبه‌رو شده‌اند. آنان ابراز خرسندی می‌کنند که دوباره فرصت خدمت به بیماران را به دست آورده‌اند.

براساس آمارهای موجود ۴۱ کارمند بخش‌های صحی ولایت هرات که شامل داکتران، پرستاران، کارمندان اداری و تخنیکی شفاخانه‌های هرات هستند، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این ارقام شامل 280 باشندۀ هرات است که تاکنون به ویروس کرونا مصاب شده‌اند.

ریاست صحت ‌عامه هرات اما به تازه‌گی اعلام کرده است که وضعیت صحی حدود ۹۰ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت رو به بهبود است.