Letting experts handle munitions for proper disposal. A landmine was located during the remedial investigation field work. The landmine was properly disposed of by detonation within the field by USACE contractors.

کمیسیون حقوق بشر: در نتیجۀ انفجار چهار ماین کارگزاری‌شدۀ طالبان در ارغستان قندهار ۲۱ فرد ملکی کشته شده‌اند

neshananews

12 August 2020

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که در جریان ده روز گذشته 21 فرد ملکی بر اثر چهار انفجار جداگانه در ولسوالی ارغستان ولایت قندهار کشته شده و دو غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این کمیسیون امروز (چهارشنبه، ۲۲ اسد) در خبرنامه‌یی به نقل از باشنده‌گان ولسوالی ارغستان آورده است که طالبان ماین‌های زمینی را در جاهای مختلف این ولسوالی جابه‌جا کرده‌اند و بر اثر انفجار این ماین‌ها افراد ملکی کشته و یا زخمی می‌شوند. بر اساس یافته‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در نتیجۀ چهار انفجار جداگانه در ده روز گذشته، ۲۱ غیرنظامی کشته شده و دو غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این کمیسیون از طالبان می‌خواهد که به اصول بین‌المللی حقوق بشر پایبند باشند و از آسیب‌رسانی به غیرنظامیان خودداری کنند. کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان همچنان از گروه طالبان می‌خواهد که از جابه‌جایی ماین‌های زمینی در مناطق رهایشی خودداری کنند؛ زیرا بر اثر انفجار این ماین‌ها بیش‌تر افراد ملکی آسیب می‌بینند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.