WhatsApp Image 2020-04-21 at 10.59.02 AM

گسترش کرونا؛ شهر میمنه در قرنطینه کامل قرار گرفت

محمدجان آریا

21 April 2020

شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب بر اساس فیصلۀ کمیسیون مبارزه با «کووید 19» به گونۀ کامل قرنطینه شد. به جز فروشگاه‌های مواد خوراکی، همۀ بازارها از سوی مسوولان کمیتۀ پیش‌گیری از ویروس کرونا با همکاری پولیس فاریاب بسته شده‌اند. مسوولان ریاست صحت عامۀ فاریاب می‌گویند که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این ولایت شهر میمنه هفتۀ دو بار دواپاشی و ضدعفونی خواهد شد.

داکتر نعیم مصمم، رییس صحت عامۀ ولایت فاریاب در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «شهر میمنه به گونۀ کامل قرنطینه شد و به همکاری پولیس و شهرداری امروز همۀ شهر را دواپاشی می‌کنیم.» آقای مصمم می‌افزاید که شام دیروز (دو‌شنبه، اول ثور) دو فرد مشکوک به ویروس کرونا توسط مأموران ریاست صحت عامۀ ولایت فاریاب از کمربند ورودی در غرب شهر میمنه شناسایی و به تجریدگاه بیماران «کووید 19» منتقل شده‌اند. این دو فرد مشکوک از ولایت‌های تخار و جوزجان به میمنه آمده‌اند.

در دو هفتۀ پسین این سومین بار است که شهر میمنه دواپاشی می‌شود. کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «پولیس فاریاب مطابق به هدایت کمیسیون مبارزه با کووید 19 امروز مانع تردد و گشت‌وگذار مردم در شهر می‌شود و در صورتی که مردم به فیصلۀ کمیسیون پیش‌گیری از کرونا توجه نکنند، با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.» او از مردم می‌خواهد که طبق رهنمود‌های ریاست صحت عامۀ ولایت فاریاب و کمیسیون مبارزه با کرونا، عمل کنند. آقای یورش خاطرنشان می‌سازد که در جریان قرنطینۀ کامل، تنها فروشگاه‌های مواد غذایی اجازۀ فعالیت دارند و در صورتی که دکان‌های دیگر رهنمودهای شهرداری را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد.

درحال حاضر چهار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانۀ ویژۀ «کووید 19» در شهر میمنه بستری هستند. یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت دوباره صحت‌یاب شده است و 22 فرد مشکوک دیگر منتظر نتیجۀ آزمایش‌های‌شان هستند.