سسسس

یازده جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی قادس ولایت بادغیس کشته شدند

عاطفه غفوری

13 April 2020

مسوولان فرماندهی پولیس ولایت بادغیس می‌گویند که در تازه‌ترین درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای نظامی کشور با جنگ‌جویان گروه طالبان، دست‌کم یازده جنگ‌جوی این گروه در ولسوالی قادس این ولایت، کشته شده‌اند.

تحصیل حیدری، سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این درگیری شام دیروز (شنبه، ۲۴ حمل) در روستای «قرچغی» ولسوالی قادس رخ داده است. آقای حیدری می‌افزاید که درگیری هنگامی آغاز شد که گروهی از افراد مسلح طالبان بر کاروان نیروهای امنیتی حمله کردند.

کاروان نیروهای امنیتی به منظور بازگشایی مسیر ولسوالی قادس- قلعۀ‌نو به این منطقه اعزام شده بودند. مسوولان امنیتی اما می‌گویند که پس از حملۀ طالبان و کارگذاری ماین در بخش‌هایی از این مسیر، عملیات بازگشایی را به زمان دیگری به تأخیر انداخته‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بادغیس خاطرنشان می‌سازد که در نتیجۀ این درگیری 13 جنگ‌جوی گروه طالبان زخمی شده‌اند. آقای حیدری تأیید می‌کند که در این درگیری یک سرباز «قطعۀ خاص» پولیس نیز به گونۀ سطحی زخم برداشته است.

قادس در شمال‌شرق ولایت بادغیس از ولسوالی‌های ناامن این ولایت است. جنگ‌جویان گروه طالبان چندین بار به هدف کنترل این ولسوالی حمله کرده‌اند، اما حملات آنان با واکنش نیروهای امنیتی عقب زده شده است.