کودک انتحاری

یک انتحارکنندۀ خُردسال خود را به پولیس کندز تسلیم کرد

neshananews

25 June 2020

مسوولان امنیتی ولایت کندز می‌گویند که یک پسر خُردسال که آموزش‌های انتحاری را نزد گروه طالبان دیده است، خود را به  پولیس ولایت کندز تسلیم کرده است.

هجرت‌الله اکبری، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کندز امروز (پنج‌شنبه، پنجم سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «دو روز قبل یک انتحارکنندۀ خُردسال به نام سید مختار که باشندۀ ولسوالی چهاردره این ولایت است، پیش از انجام عمل انتحار خود را به پولیس ولایت کندز تسلیم کرده است.» آقای اکبری می‌افزاید که بنابر سخنان این پسر، گروه طالبان پنج سال پیش پدر و مادر او را کشته و دو خواهر، دو برادر و خودش را با خود بُرده بودند.

هجرت‌الله اکبری اضافه می‌کند که سید مختار می‌گوید که پدر او سرباز قطعۀ «کماندو» بوده. به گفتۀ او، هنوز از سرنوشت دو خواهرش هیچ خبری نیست، اما دو برادر دیگر سید مختار سیزده‌ساله، پس از آموزش‌های انتحاری خود را در کابل منفجر کرده است. آقای اکبری خاطرنشان می‌سازد که سید مختار حدود 5 سال آموزش‌های انتحاری و ماین‌سازی را نزد مولوی مصطفا، مسوول آموزش‌های جنگی گروه طالبان در ولسوالی چهاردره ولایت کندز دیده است.

به سخن آقای اکبری، گروه طالبان سید مختار را با جلیقۀ انتحاری از ولسوالی چهاردره به مقصد شهر کندز فرستاده بودند که او پیش از این‌که انتحار کند، خود را به پولیس تسلیم کرده است. سخنگوی پولیس کندز علاوه می‌کند، از این‌که هیچ اقاربی از این کودک یافت نشده است، پولیس ولایت کندز او را به پرورشگاه ولایت کندز تسلیم کرده‌اند.