فاریاب

یک سرگروه طالبان با 10 تن از همراهانش در فاریاب به دولت پیوست

neshananews

11 August 2020

مسوولان امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که ملا سید عزت‌الله، از فرماندهان کلیدی گروه طالبان با ده تن از افرادش در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب به دولت پیوسته است.

محمدکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب امروز (سه‌شنبه، ۲۱ اسد) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «ملا سید عزت‌الله و افرادش از پنج سال به این‌سو در مربوطات ولسوالی‌های پشتون‌کوت، خواجه سبزپوش، شیرین‌تگاب، دولت‌آباد، ولسوالی‌های چهارگانۀ اندخوی و مسیر شاهراه نمبر یک میمنه – شبرغان، فعالیت‌های مخربانه انجام می‌دادند.» آقای یورش می‌افزاید که این فرمانده طالبان یک مقدار سلاح و مهمات جنگی به شمول هفت میل کلاشینکوف، یک قبضه راکت‌انداز، یک قبضه نارنجک‌انداز، یک میل تفنگچه، دو پایه مخابرۀ دستی، هشت فیر ماین راکت، هشت صوب پرتله، ده عدد شاجور کلاشینکوف و دو قاب دوربین دید روز را نیز به دولت تسلیم کرده است.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب تأکید می‌کند که آغوش دولت به روی کسانی‌ که سلاح‌شان را بر زمین می‌گذارند، باز است. این نخستین گروهی از جنگ‌جویان طالبان است که پس از پایان دوره سه‌روزۀ آتش‌بس در شمال کشور، در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب به دولت می‌پیوندند.