P1000027small

یک فرمانده طالبان با 7 جنگ‌جوی دیگر این گروه در فاریاب کشته شدند

محمدجان آریا

27 April 2020

مسوولان امنیتی ولایت فاریاب می‌گویند که در دو رویداد جداگانه در ولسوالی‌های خواجه‌سبزپوش و شیرین‌تگاب ولایت فاریاب یک فرمانده ارشد طالبان با هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه کشته شده‌ است. مسوولان امنیتی می‌افزایند که این جنگ‌جویان گروه طالبان در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه با نیروهای امنیتی کشور شب گذشته (یک‌شنبه، هفتم ثور) کشته شده‌اند.

محمدکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که گروهی از جنگ‌جویان طالبان قصد تصرف پاسگاه‌های امنیتی را در ولسوالی خواجه‌سبزپوش این ولایت داشتند. به گفتۀ او، حملۀ آنان با واکنش نیروهای امنیتی روبه‌رو شده و در نتیجۀ آن 5 جنگ‌جوی گروه طالبان به شمول یک فرمانده ارشد این گروه کشته شده‌اند. در این درگیری پنج جنگ‌جوی گروه طالبان زخم برداشته‌اند.

سخنگوی پولیس فاریاب می‌افزاید که در یک حملۀ دیگر گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در مرکز ولسوالی شیرین‌تگاب این ولایت، 3 طالب مسلح کشته شد و 8 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. این درگیری شب گذشته (یک‌شنبه، هفتم ثور) حدود چهار ساعت ادامه داشته است.

آقای یورش اضافه می‌کند که در این دو رویداد جداگانۀ 4 نیروی امنیتی در ولسوالی خواجه‌‌سبزپوش زخمی شده‌اند و یک سرباز امنیتی در ولسوالی شیرین‌تگاب جان باخته است.

گروه طالبان درحالی در 24 ساعت گذشته بر دو موضع نیروهای امنیتی در شمال کشور حملات تهاجمی را به راه انداخته‌اند که اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور روز گذشته هنگام بازدید از ولایت بلخ این گروه را به نقض تعهدات‌شان در روند صلح متهم کرده است.