جنگ ادرسکن

یک فرمانده قطعۀ سرخ طالبان با 10 جنگ‌جویش در ادرسکن هرات کشته شدند

neshananews

16 July 2020

مسوولان محلی در ولسوالی ادرسکن ولایت هرات از تلفات سنگین گروه طالبان در این ولسوالی خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، در این درگیری ملا تورجان، فرمانده قطعۀ سرخ طالبان با ده تن از افرادش کشته شده و پانزده جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

عبدالعلی فقیریار، ولسوال ادرسکن می‌گوید که در پی حملۀ گستردۀ جنگ‌جویان طالبان بر کندک نیروهای امنیتی مستقر در شاهراه هرات – قندهار دست‌کم ده جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند. به گفتۀ آقای فقیریار، این رویداد شب گذشته (چهارشنبه، ۲۵ سرطان) در منطقۀ «میرعلی» در ولسوالی ادرسکن هرات رخ داد. نبرد میان دو طرف حدود چهار ساعت ادامه داشته است.

ولسوال ادرسکن می‌افزاید که در نتیجۀ واکنش نیروهای هوایی و زمینی به این حمله، دست‌کم پانزده جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز زخمی شده‌اند. او تأکید می‌ورزد که سه تن از کشته شده‌گان حملۀ شب گذشته را فرماندهان ارشد گروه طالبان تشکیل می‌دهند. آقای فقیریار از ملا تورجان، فرمانده قطعۀ سرخ طالبان در فراه به عنوان یکی از این افراد نام برد. او خاطرنشان می‌سازد که در نتیجۀ این درگیری‌ها دو نیروی امنیتی زخم برداشته‌اند، یک موتر رینجر و یک تانک حامل نیروهای امنیتی نیز آسیب دیده است.

شاهراه هرات – قندهار از مهم‌ترین راه‌های مواصلاتی ولایت‌های غربی کشور به مرکز است، اما حضور گستردۀ جنگ‌جویان گروه طالبان در بخشی‌هایی از این شاهراه رفت‌وآمد مسافران و نیروهای امنیتی را در این مسیر با خطر روبه‌رو ساخته است.