IMG-20200210-WA0010

یک مادر و دختر در سرپل به قتل رسیدند

محمدجان آریا

10 February 2020

چهار صبح امروز یک مادر و یک دختر در منطقه آسیاب‌آباد، مرکز ولایت سرپل توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند.

ذبیح‌الله امانی مسوول مطبوعاتی مقام ولایت سرپل با تایید این خبر به خبرگزاری نشانه گفت: ضعیفه 40 ساله مادر و میرا جان 23 ساله دختر توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده‌اند و اجسادشان در شفاخانه ولایت سرپل است.

امانی می‌افزاید که هنوز کسی به خاطر تسلیمی اجساد به شفاخانه مراجعه نکرده است و علت قتل نیز هم‌چنان نامشخص است. اما پولیس تحقیقات خود را آغاز کرده است.

در همین حال نبیلا حبیبی رییس ریاست امور زنان ولایت سرپل به خبرگزاری نشانه می‌گوید: “در سال جاری 13 مورد قتل زنان در ولایت سرپل داشتیم و به خاطر همین مورد یک روز با ده‌ها زن به خاطر دادخواهی و بازداشت عاملین این قتل‌ها همراه با والی ولایت سرپل نیز نشستی را برگزار نموده‌ بودیم.”

بانو حبیبی اضافه می‌کند که فعالین حقوق زنان در ولایت سرپل از قتل‌های اخیر زنان در این ولایت نگران‌اند و حتا نگران این هستند که فعالین زنان در سرپل، مورد سوء‌قصد قرار نگیرند.

رییس امور زنان می‌گوید: “نهاد‌های امنیتی مسوول هنوز نتوانسته‌اند عاملین قتل‌های زنان را بازداشت نمایند و گاهی هم پای زورمندان در قضایا دخیل است که پولیس نمی‌تواند عاملین قتل‌ها را بازداشت کند.”

خواستیم همراه با مسوولین مطبوعاتی قومندانی امنیه ولایت سرپل در ارتباط به قضیه گفت‌وگو کنیم که مسوول مطبوعاتی قومندانی امنیه سرپل گفت قضیه تحت بررسی پولیس قرار دارد و نمی‌تواند بیش‌تر از این معلومات بدهد.