نیروهای امنیتی

116 جنگ‌جوی طالبان در قندهار کشته شدند

neshananews

04 November 2020

فرماندهی پولیس ولایت قندهار اعلام کرده است که دست‌کم 116 جنگ‌جوی گروه طالبان در جریان عملیات‌های دفاعی ارتش و پولیس در این ولایت کشته شده‌اند.

فرماندهی پولیس ولایت قندهار امروز (چهارشنبه، چهاردهم عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان گروه طالبان در جریان 24 ساعت گذشته در ولسوالی‌های پنجوایی، ارغنداب، میوند و ژلی کشته شده‌اند.

خبرنامه توضیح می‌دهد که دست‌کم 35 جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی پنجوایی، 6 تن در ولسوالی ژلی، بیش از 50 تن در ولسوالی ارغنداب و جنگ‌جویان باقی این گروه در ولسوالی‌ میوند این ولایت کشته شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که دست‌کم 40 جنگ‌جوی دیگر این گروه در پی حمله‌‌های ارتش و پولیس در این ولسوالی‌ها زخمی شده‌اند.

فرماندهی پولیس ولایت قندهار خاطرنشان می‌سازد که این جنگ‌جویان گروه طالبان پس از راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی بر مواضع ارتش و پولیس ملی، از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی است که طالبان در روزهای پسین با تشدید حمله‌ها بر ولایت‌های قندهار، ارزگان و هلمند، تلفات گسترده‌یی را متقبل شده‌اند. نهادهای امنیتی می‌گویند که در جریان سه روز گذشته نزدیک به 300 تن از این جنگ‌جویان در ولایت‌های یاد شده کشته شده‌اند.

طالبان در حالی حمله‌های‌شان را بر مواضع نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشدید کرده‌اند که گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر ادامه دارد.