نیروهای هوایی اترش

15 جنگ‌جوی طالبان در حملۀ هوایی ارتش در فاریاب کشته شدند

neshananews

19 November 2020

مسوولان ارتش در شمال کشور می‌گویند که در یک اقدام پیش‌گیرانه دو محل گردهمایی جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب هدف حملۀ هوایی قرار گرفته‌اند. در این حملۀ هوایی پانزده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و نوزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ عقرب) به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این دو محل تجمع گروه طالبان شام دیروز در روستاهای«کوهی» و «سر آسیا» مورد هدف حمله‌های هوایی ارتش قرار گرفته‌اند. آقای رضایی می‌افزاید که طالبان با گردهمایی در این دو محل پلان حمله بر پاسگاه‌ها و پایگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی قیصار را داشتند. او اضافه می‌کند که افزون بر نابودی هر دو محل تجمع طالبان، یک مقدار سلاح، جنگ‌افزار و موترهای‌ این گروه نیز نابود شده است. این حملۀ هوایی در هماهنگی با نیروهای زمینی اجرا شده است.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین خاطرنشان می‌سازد که شب گذشته در یک درگیری دیگر نیز در روستای «بند» از مربوطات ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب، شش جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و پنج تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. او اما دربارۀ تلفات احتمالی نیروهای امنیتی و دفاعی در هر دو رویداد چیزی نمی‌گوید.

این روزها درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت فاریاب به شدت افزایش یافته است. از سوی دیگر، فرمانده پولیس ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب شب گذشته با پنج تن از سربازانش بر اثر انفجار یک ماین کنار جاده‌یی کشته شد.