طالبان

18 جنگ‌جوی طالبان در زابل و ارزگان کشته شدند

neshananews

17 November 2020

قول اردوی 205 اتل می‌گوید که دست‌کم هژده جنگ‌جوی گروه طالبان در حمله‌های هوایی و زمینی ارتش در ولایت‌های زابل و ارزگان کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌یی قول اردوی 205 اتل امروز (سه‌شنبه، 27 عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان گروه طالبان پس از حمله بالای قرارگاه‌های ارتش در مربوطات ولسوالی شملزی ولایت زابل و ولسوالی دهراود ولایت ارزگان از پای درآمده‌اند.

این خبرنامه توضیح می‌دهد که دوازده جنگ‌جوی طالبان شب گذشته پس از راه‌اندازی یک حملۀ تهاجمی بر یک قرارگاه ارتش در ولسوالی دهراود ولایت ارزگان هدف حمله‌های هوایی ارتش قرار گرفته‌اند. بر اساس این خبرنامه، مقدار زیادی از سلاح و جنگ‌افزارهای این گروه نیز در این حمله تخریب شده است.

دفتر رسانه‌یی قول اردوی 205 اتل خاطرنشان می‌سازد که شب گذشته در یک درگیری دیگر میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی شملزی ولایت زابل، شش جنگ‌جوی طالبان کشته شده و سه تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند.

گفتنی است که ولایت‌های زابل، ارزگان، قندهار و هلمند از حدود دو ماه به این‌سو گواه افزایش درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان بوده است. وزارت دفاع ملی می‌گوید که این گروه اخیراً درنظر داشتند مرکزهای این ولایت‌ها را تصرف کنند، اما در پی اقدام‌های مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شکست سنگینی را متحمل شده‌اند.

طالبان اما ادعا دارند که این گروه با آغاز مذاکرات صلح در دوحه، حمله‌های تهاجمی بر نظامیان کشور را متوقف کرده‌اند و تنها در ساحاتی که نیروهای ارتش کشور اقدام به پیشروی می‌کنند، جنگ‌جویان این گروه حمله‌های دفاعی را راه‌اندازی می‌کنند.