طالبان

35 جنگ‌جوی طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی در زابل، هلمند و ارزگان کشته شدند

neshananews

03 November 2020

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که دست‌کم 35 جنگ‌جوی گروه طالبان در دفع حمله‌های تهاجمی طالبان از سوی نیروهای ارتش در ولایت‌های زابل، هلمند و ارزگان کشته شده‌اند.

این وزارت امروز (سه‌شنبه، سیزدهم عقرب) با نشر خبرنامه‌های جداگانه می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان در 24 ساعت گذشته بر مواضع امنیتی در ولایت‌های زابل، هلمند و ارزگان حمله کرده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که در جریان دفع این حمله‌ها از سوی نیروهای امنیتی 35 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و نوزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع ملی دوازده جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی دهراود ارزگان، شانزده  جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی‌های ناوه، نهرالسراج و نادعلی هلمند و هفت تن دیگر آنان در ولسوالی‌های میزان و شاه‌جوی ولایت زابل کشته شده‌اند. گروه طالبان اما تاکنون در این باره چیزی نگفته‌ است.

حمله‌های تهاجمی طالبان بر مواضع ارتش در ولایت‌های کشور در حالی شدت گرفته است که هیأت مذاکراتی این گروه در قطر سرگرم رأی‌زنی با هیأت مذاکراتی دولت افغانستان است. دو طرف هنوز موفق نشده‌اند تا کارشیوۀ مذاکرات صلح را نهایی بسازند. هرچند شهروندان، حکومت افغانستان و جامعۀ جهانی خواستار کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس در افغانستان هستند، اما گروه طالبان تاکنون به این خواست پاسخ مثبت نداده است.