اصابت راکت

اصابت راکت بر یک خانۀ رهایشی در غزنی سه کشته برجای گذاشت

neshananews

29 September 2020

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که بر اثر اصابت یک فیر راکت بر یک خانۀ رهایشی در شهر غزنی سه فرد ملکی جان باخته‌اند. مسوولان این وزارت می‌گویند که این راکت از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان پرتاب شده است.

وزارت دفاع ملی امروز (سه‌شنبه، هشتم میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت هشت شب گذشته در منطقۀ «نو آباد» از مربوطات شهر غزنی، رخ داده است. قربانیان این رویداد را اعضای یک خانواده تشکیل می‌دهند. وزارت دفاع ملی اما دربارۀ قربانیان این رویداد جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

در خبرنامۀ وزارت دفاع ملی آمده است که این راکت از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان پرتاب شده است. گروه طالبان اما تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که در جنگ‌های مسلحانه میان گروه طالبان و نیروهای نظامی دولت همواره افراد ملکی قربانی می‌شوند. یافته‌های ابتدایی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نشان می‌دهد که تنها در هفتۀ آخر ماه سنبله در نتیجۀ یازده مورد درگیری مسلحانه میان دو طرف، 79 فرد ملکی جان باخته و 58 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. درگیری‌های مسلحانه در جریان مذاکرات مستقیم صلح میان دولت و گروه طالبان نیز ادامه دارد.