زنان جوزجان

گردهمایی زنان در جوزجان؛ نیروهای امنیتی را حمایت می‌کنیم

مسوولان محلی در جوزجان می‌گویند که شماری از زنان در دو گردهمایی جداگانه در شهر شبرغان، مرکز این ولایت پشتیبانی خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلام کرده‌اند. این گردهمایی‌ها در روستاهای «ینگی کینت» و «افشار» از مربوطات شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان برگزار شده‌اند.

زویا زلال، کارشناس آمریت جندر در مقام ولایت جوزجان امروز (سه‌شنبه، 22 سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که حدود ۲۰۰ زن به حمایت از نیروهای امنیتی در این دو گردهمایی جداگانه اشتراک کرده‌اند. خانم زلال بیان می‌کند که این زنان به گونۀ داوطلب در این گردهمایی‌ها اشتراک کرده‌اند.

آن ‌چنانی که خانم زویا می‌گوید، شماری از نماینده‌گان زنان از روستاهای ولایت جوزجان نیز در این گردهمایی‌ها حضور داشتند و حمایت خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلام کرده‌اند. خانم زلال می‌افزاید که حکومت محلی جوزجان از حرکت‌ها و گردهمایی‌های خودجوش مردم به ویژه زنان استقبال می‌کند.

گردهمایی زنان جوزجان برای حمایت از نیروهای امنیتی

حدود یک ماه پیش نیز شماری از زنان در جوزجان به منظور دفاع از شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان به گونۀ نمادین سلاح برداشتند و حمایت‌شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلام کردند. این زنان خاطرنشان می‌سازند که آنان به هیچ عنوانی حکومت طالبان و نظام امارت آنان را نخواهند پذیرفت.

با این حال، مسوولان محلی در جوزجان اطمینان می‌دهند که در صورت نیاز از هر گونه امکانات برای دفاع از ولایت جوزجان استفاده خواهند کرد.

این در حالی است که پنج سال پیش نیز شماری از زنان در ولسوالی قوش‌تیپۀ ولایت جوزجان در برابر گروه منسوب به داعش ایستاده و به میدان نبرد رفته‌اند. زنان در جوزجان در حالی حمایت‌شان را از نیروهای امنیتی اعلام می‌کنند که در این اواخر حمله‌های تهاجمی طالبان بر سمت شمال افزایش یافته است. افزایش این حمله‌ها زنان را از نقض حقوق‌شان در زیر سایۀ امارت طالبان نگران ساخته است.