WhatsApp Image 2020-05-30 at 1.09.47 PM

عبدالله: برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مصمم هستیم و هیأت مذاکره‌کننده هر لحظه آماده است

neshananews

30 May 2020

عبدالله عبدالله، ‏رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، می‌گوید که این شورا برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مصمم است و هیأت مذاکره‌کننده نیز هر لحظه آماده است.

‏آقای عبدالله که امروز (شنبه، دهم جوزا) کارش را به عنوان رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به گونۀ رسمی آغاز کرد، در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که آتش‌بس سه روزه در روزهای عید زمینۀ خوبی را برای آغاز مذاکرات صلح فراهم کرده است. او می‌افزاید که این شورا برای شروع مذاکرات مستقیم با گروه طالبان مصمم است.

 آقای ‏عبدالله خاطرنشان می‌سازد که اعضای کمیتۀ رهبری و مجمع عمومی شورای عالی مصالحۀ ملی هفتۀ آینده اعلام خواهد شد. او می‌گوید که از کشورهای منطقه انتظار دارد که در روند صلح همکاری‌های‌شان را ادامه دهند؛ زیرا به باور او صلح در افغانستان به نفع همۀ کشورهای منطقه است.

‏رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در ادامۀ سخنانش تأکید می‌ورزد که آتش‌بس، تبادلۀ زندانیان و کاهش خشونت‌ها همه از صلح نوید می‌دهند و مسوولان این شورا از هیچ گونه تلاش برای برقراری صلح پایدار در کشور دریغ نخواهند کرد. آقای ‏عبدالله اضافه می‌کند که در مورد ساختار تشکیلاتی شورا نیاز به وقت بیش‌تر نیست. به سخن او، فهرست اعضای این شورا از قبل آماده بوده و تمرکز او اکنون بیش‌تر بر محتوای کار جهت برقراری صلح و آرامش در کشور است. او می‌گوید که در این شورا نقش زنان و جوانان در نظر گرفته می‌شود.

قابل یادآوری است که موافقت‌نامۀ سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله به تاریخ ۲۸ ثور به امضا رسید. بر اساس این توافق سیاسی آقای عبدالله سمت ریاست شورای عالی مصالحۀ ملی را احراز کرد و مسوولیت پیش‌برد امور صلح را برعهده گرفته است.