غوریان

حملۀ طالبان بر ولسوالی غوریان هرات؛  فرمانده پولیس این ولسوالی با چهار سرباز دیگر زخمی شد

neshananews

14 September 2020

مسوولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که در پی حمله‌های گستردۀ جنگ‌جویان طالبان بر ولسوالی غوریان، پنج نیروی پولیس این ولسوالی زخم برداشته‌اند. در این میان فرمانده پولیس ولسوالی غوریان نیز شامل است.

فرهاد خادمی، ولسوال غوریان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت نُه شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۳ سنبله) آغاز و دست‌کم برای چهار ساعت ادامه داشته است. ولسوال غوریان می‌افزاید که در این درگیری فرمانده پولیس ولسوالی غوریان همراه با چهار تن از سربازان همراهش زخم برداشته است.

آقای خادمی وضعیت زخمیان این رویداد را رضایت‌بخش عنوان می‌کند. ولسوال غوریان خاطرنشان می‌سازد که در نتیجۀ این درگیری مسلحانۀ چهار ساعته، تلفاتی به جنگ‌جویان طالبان نیز وارد شده است، اما آمار دقیق آن تاکنون مشخص نیست. ولسوال غوریان تأکید می‌کند که اکنون اوضاع در این ولسوالی به حالت عادی برگشته است.

ولسوالی غوریان در ۶۵ کیلومتری غرب ولایت هرات موقعیت دارد. این ولسوالی به دلیل داشتن مرز مشترک با ایران از ولسوالی‌های استراتژیک این ولایت شمرده می‌شود. این ولسوالی در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور جنگ‌جویان طالبان در روستاهای پیرامون خود بوده است.