بلخ

در حملات هوایی ارتش در بلخ 22 طالب کشته شدند

در پی دو حملۀ هوایی ارتش در ولسوالی‌های بلخ و چهاربولک ولایت بلخ 22 طالب کشته شده و 14 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

مسوولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند که شب گذشته (دوشنبه، 22 ثور) گروهی از جنگ‌جویان طالبان به قصد جاسازی ماین در روستای فلاس‌پوش ولسوالی بلخ سرک‌ها را با اسکواتور کندن‌کاری می‌کردند که مورد حملۀ هوایی نیروهای ارتش قرار گرفتند. محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی شاهین عصر امروز (سه‌شنبه، 23 ثور) به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «حملۀ نخست هوایی ارتش پس از آن بالای گروه طالبان صورت گرفت که آنان تجمعی را به خاطر ضربه‌زدن به نیروهای امنیتی تشکیل داده بودند و مصروف جاسازی ماین در روستای فلاس‌پوش ولایت بلخ بودند.» به گفتۀ او، در این حملۀ هوایی 17 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و 11 طالب دیگر زخمی شدند. آقای رضایی می‌افزاید که سه جنگ‌جوی زخمی این گروه که لباس زنانه بر تن داشتند، در قسمت پُل «اما بکری» ولسوالی دهدادی از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شدند.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین اضافه می‌کند که صبح امروز (سه‌شنبه، 23 ثور) شماری از جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ تجمعی را به قصد حمله بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی ترتیب داده بودند که با حملۀ هوایی ارتش مواجه شدند. آقای رضایی خاطرنشان می‌سازد که در این حملۀ هوایی 5 طالب مسلح کشته شدند و یک جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده است.

گروه طالبان اما می‌گویند که در حملات هوایی ارتش در ولایت بلخ تنها افراد ملکی زیان دیده‌اند. این گروه با نشر خبرنامه‌یی می‌گویند که حوالی ساعت 10:30 شب گذشته حملۀ هوایی ارتش بالای منازل رهایشی در روستای فلاس‌پوش صورت گرفته است که همۀ قربانیان این رویداد، افراد ملکی بوده‌اند.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین اما با رد این ادعای گروه طالبان می‌گوید که معمولاً نیاز نیست که افراد ملکی ساعت 10:30 شب مصروف کندن‌کاری سرک باشند.

ولسوالی بلخ و ولسوالی چهاربولک از جمله ناامن‌ترین ولسوالی‌های ولایت بلخ به شمار می‌روند. این دو ولسوالی در مسیر شاهراه ترانزیتی شمال کشور قرار گرفته‌اند که بندر بازرگانی آقینه را با بلخ و بندر بازرگانی شهرک حیرتان را با مرکز افغانستان وصل می‌کنند.